Tuesday, January 1, 2019

Firefly digesa sambung semula laluan Kota Bharu - Johor Bahru

SYARIKAT penerbangan Firefly digesa supaya dapat menyambung semula perkhidmatan penerbangan terus dari Kota Bharu ke Johor Bahru yang telah dihentikan sejak 30 Oktober 2016 yang lalu. 

Hal ini kerana sudah sampai masanya Firefly menyambung semula laluan ini yang pernah beroperasi dari 26 April 2012 sehingga 29 Oktober 2016 setelah lebih dua tahun menghentikan operasi bagi laluan ini. 

Laluan ini amat penting kerana ramai rakyat Kelantan yang menetap dan berkerja di Iskandar Malaysia, Johor yang merangkumi dua buah bandar raya, iaitu Johor Bahru dan Iskandar Puteri serta bandar-bandar seperti Pasir Gudang, Kulai dan Senai. Begitu juga yang menetap di Johor tetapi berkerja di Republik Singapura. 

Buat permulaan, Firefly boleh menawarkan penerbangan empat kali seminggu bagi laluan ini sebelum ditingkatkan kepada sekali sehari. 

Laluan ini juga boleh menjadi alternatif kepada warga Singapura yang ingin ke Kelantan dan Pulau Perhentian dengan mengambil penerbangan ke Kota Bharu dari Lapangan Terbang Antarabangsa Senai (LTAS), Johor Bahru, Johor.  

Tambahan pula, LTAS kini telah menjadi hab penerbangan yang penting di selatan tanah air setelah syarikat penerbangan AirAsia menjadikannya sebagai hab selatan dengan kira-kira 15 laluan domestik dan antarabagsa dari LTAS. 

Kota Bharu Airport | www.kotabharuairport.blogspot.com

No comments:

Post a Comment