Monday, May 22, 2017

Malindo Air syarikat penerbangan pertama di dunia guna B737 MAX 8

Pesawat B737 MAX 8, iaitu pesawat baharu Malindo Air di Terminal KLIA 1, KLIA.
SEPANG: Malindo Air, penerima anugerah Syarikat Penerbangan Serantau Terbaik 2016 muncul syarikat penerbangan pertama di dunia menggunakan Boeing 737 MAX 8 (B737 MAX 8).

Ketua Pegawai Eksekutif Malindo Air, Chandran Rama Muthy, berkata pesawat baharu itu juga dilihat berupaya memperluas dan memperkukuh rangkaian destinasi penerbangan Malindo Air di samping menawarkan tambang yang lebih rendah kepada pelanggan.

"Menjadi syarikat penerbangan pertama di dunia yang menerima dan menggunakan pesawat Boeing 737 MAX 8 adalah kebanggaan buat kami.

"Malah, dengan pelan penjenamaan semula menjadi Batik Malaysia pada separuh kedua tahun ini, MAX 8 ialah pesawat pertama diterima dalam jenama baharu ini," katanya pada majlis menerima ketibaan pesawat Boeing 737 MAX 8, di Sepang, hari ini.

Hadir sama Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA), Datuk Seri Azharuddin Abdul Rahman dan Pengasas Bersama Lion Group Rusdi Kirana.

Penerbangan sulung pesawat berkapasiti 180 tempat duduk itu berlepas ke Singapura dari KLIA, pada 10.30 pagi, dan dijangka mendarat di Lapangan Terbang Changi, pada 11.30 pagi.

Sumber: Harian Metro Online | 22 Mei 2017

No comments:

Post a Comment